ERP voor inkoop

Voor inkoopafdelingen of degenen in de organisatie die verantwoordelijk zijn voor de inkoop van goederen en diensten; het vermogen om gemakkelijk zaken te doen met leveranciers is van het allergrootste belang; en de ERP-functionaliteit voor het relatiebeheer van leveranciers helpt je dit te doen en naadloos te integreren met de rest van het bedrijf (bijvoorbeeld de crediteurenadministratie voor het verwerken van leveranciersfacturen) om ervoor te zorgen dat de supply chain soepel verloopt.

Je inkoop beheersen met ERP

De inkoopfunctionaliteit binnen een ERP-systeemreview moet het volgende omvatten:

  • Leveranciersbeheer vanaf sourcing, kwalificatie, inkoop tot en met evaluatie. Waar worden de leveranciersgegevens bewaard in het ERP, hoe gemakkelijk kan je zoeken naar hun catalogus, hun contract en hun factuurgegevens? Kijk naar processen, geautomatiseerde workflows en rapportage die belangrijke gegevens vastleggen en naar boven halen voor monitoring in plaats van handmatige evaluaties van leveranciers.
  • Tendermanagement – ​​hoe helpt ERP dit vaak tijdrovende proces te stroomlijnen, met het afstemmen van requirements, goedkeuringsworkflows, documentbeheer en scopen op basis van criteria? Met interne teams en met leveranciers om de planning, onderhandelingen en uitvoering van ingekochte goederen op tijd effectief op elkaar af te stemmen. Een ERP is van nature één database waarin multifunctionele teams opereren, maar welke tools zijn standaard geïntegreerd met de ERP voor veilige teamberichten, documentupdates en goedkeuringen?
  • Uitgavencontrole en kortingsbeheer – hoe beheert het ERP dagelijks goedgekeurde bestedingslimieten zonder het momentum van de supply chain te onderbreken? Bedrijfsbeleid en goedkeuringslimieten kunnen worden ingesteld en afgedwongen via geautomatiseerde goedkeuringsworkflows die kunnen worden ingesteld op blokkeren of waarschuwen.
  • Integratie van inkoopprocessen – hoe gestroomlijnd is het proces vanaf de goedgekeurde aanvraag tot het aanmaken van inkooporders, de levering en de betaling? Het ERP moet een naadloze integratie bieden tussen bijvoorbeeld inkoop-, voorraad- en financiële (AP)-teams om dit te faciliteren zonder dubbele administratieve handelingen, handmatige tussenkomst of vertragingen.

Begin je ERP-ervaring nu

Contact

Kunnen we u helpen? Neem contact op !

* Wilt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief?